Uitleg patiëntenportaal
In de patiëntenomgeving kunt u 24 uur per dag medicatie aanvragen en online een vraag stellen aan uw arts. Met uw eigen account logt u veilig in en hoeft u niet elke keer opnieuw uw gegevens in te voeren. U dient hiervoor 16 jaar of ouder te zijn.
- Receptservice: Vraag recepten direct uit uw medicatielijst aan.
- Webagenda: vanaf heden kunt u online een afspraak inplannen, maximaal 1 week vooruit.
- Dossier inzicht en labuitslagen: U kunt de bloed uitslagen inkijken en een deels van uw patiëntdossier. (Bloeduitslagen van de specialist kunt u terug vinden in mijnetz.nl)
- E-consult: Stel uw medische vragen direct aan uw arts via een beveiligde omgeving. U ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie op uw e-consult . Let op! e-consult is niet bedoeld voor urgente zaken of levensbedreigende situaties. Indien u twijfelt over de ernst van uw klacht, neem dan altijd telefonisch contact met de huisartsenpraktijk op.
Registreren
1.1 Voordat u begint
U wilt zich als patiënt registreren op de website van uw huisarts om gebruik te kunnen maken van de online services van uw huisartsenpraktijk. Deze handleiding kan u daarbij helpen. Voordat u zich registreert, controleert u eerst het volgende;
Heeft u een eigen e-mailadres?
Slechts één patiënt per e-mailadres kan zich registreren. Zijn er andere familieleden die ook willen registreren, dan hebben zij allemaal een eigen e-mailadres nodig. In het kader van uw privacy is het niet mogelijk om één e-mailadres te gebruiken voor meerdere profielen op de website van uw huisarts. Het gaat immers over privacygevoelige informatie.
Heeft u toegang tot internet?
Zonder een werkende internetverbinding kunt u geen gebruik maken van de online services die op de website van uw huisarts beschikbaar zijn.
1.2 Een account aanmaken
Om gebruik te kunnen maken van de online services die uw huisarts aanbiedt op de website, moet u eerst een account aanmaken. Klik op “inloggen patiëntomgeving”.
1.3 Bevestig uw account
Heeft u zojuist uw account aangemaakt, dan krijgt u op het e-mailadres, welke u heeft ingevoerd bij de registratie, een e-mail binnen. In deze e-mail vindt u een hyperlink die u binnen 24 uur moet aanklikken. Daarmee bevestigt u dat u ook daadwerkelijk een account wilt aanmaken én dan het e-mailadres van u is. Let op;
- U kunt de e-mail in het postvak Ongewenste E-mail ontvangen omdat uw e-mailprogramma wellicht de afzender niet herkent.
- Ontvangt u geen e-mail? Dan kan het zijn dat u wellicht het e-mailadres verkeerd heeft ingevoerd bij de registratie. Probeert u zich nogmaals te registreren met het juiste e-mailadres.
1.5 Gefeliciteerd, u heeft uw account aangemaakt
Nadat u uw account heeft bevestigd, bent u ingelogd. U kunt in de toekomst inloggen via de pagina waar u eerder op “Registreer nu” heeft geklikt. Daarboven vindt u de velden om uw gebruikersnaam (uw e-mailadres) en uw wachtwoord in te vullen. Let op;
- Uw account is op dit moment nog niet gekoppeld met uw medische gegevens uit het systeem van uw huisarts.
- Bewaart u uw wachtwoord en gebruikersnaam goed.
2. Huisarts koppelt uw account
Wanneer uw account succesvol is aangemaakt, krijgt uw huisarts hier een melding van. De assistente zal telefonisch contact met u opnemen om uw identiteit te controleren, dit is om misbruik van een account te voorkomen. Wanneer gecontroleerd is dat uw gegevens correct zijn en u daadwerkelijk bent voor wie u uzelf uitgeeft, koppelt de huisarts uw account met uw medische gegevens. U krijgt daarvan per e-mail bericht op uw opgegeven e-mailadres.
U kunt nu gebruikmaken van de online services op de website van uw huisartsenpraktijk.
3. Gebruik maken van de online services
3.1 Sessiecodes
Nadat u succesvol bent geregistreerd én gekoppeld, kunt u gebruik maken van de online services. Omdat wij uw privacy willen garanderen, werken wij met sessiecodes. Deze codes heeft u voortdurend nodig om de online services te kunnen gebruiken. Let u er op dat;
- De sessiecodes op uw e-mailadres binnenkomen. Komen ze niet in uw Postvak In binnen? Dan vindt u ze veelal terug bij de map Ongewenste e-mail in uw e-mailprogramma.
- De sessiecodes maar één keer geldig zijn.
Wanneer u klikt op een van de online services, zoals getoond bij 1.2, wordt er u gevraagd een sessiecode in te vullen voordat u door kunt gaan. Let op; - Sluit u vooral niet het scherm waar de sessiecode wordt gevraagd! U moet een nieuw scherm openen als u bijvoorbeeld uw e-mail wilt openen. U kunt de internetbrowser wél minimaliseren met het _ icoontje. Wanneer u namelijk de pagina sluit waarop de sessiecode gevraagd wordt, is de sessiecode, welke verzonden is naar uw e-mailadres, niet meer geldig!
- Wanneer u de pagina, waar de sessiecode gevraagd werd, opnieuw opent, ontvangt u óók een nieuwe sessiecode op uw e-mailadres.
- U kunt geen oude sessiecodes gebruiken. Als u een sessiecode eenmaal gebruikt heeft, kunt u de e-mail verwijderen.
Wanneer u de sessiecode heeft ingevuld kunt u klikken op de knop “Doorgaan”